fredag den 14. juni 2013

Staudebed nr. 1

OG her kommer lidt billeder fra det største staudebed, som jeg snart skal i krig med.

Desværre har jeg et par planter jeg ikke ved hvad er, og derfor i tvivl om hvordan jeg skal gribe dem an. Og så er der ukrudtet og græsset, øv.

Hvis du kender navnene på nogle af dem, så skriv endelig ;o)




Nedenfor gætter jeg på må være iris og storkenæb.


Dagsliljer


Ukrudt?


Har ingen idé


Denne vil jeg meget gerne kende navnet på. Den har invaderet bedet godt og grundigt.


Skulle vist være Bjørnerod


Høje græsser, eller kommer der blomster?


Kan det være Violfrøstjerne?


Nellikerod


Mere storkenæb


Røllike?


Pomerans-Høgeurt


Storkenæb


Ligner små skvalderkål, men hvad mon det er?


En knejsende blomst eller bare noget ukrudt der mangler vand :-)


Lodden løvefod - har MASSER af den


Pileurt


Ingen kommentarer:

Send en kommentar