søndag den 7. april 2013

Hortensia-erfaring søges!

Jeg skal have plantet hortensia i mine 4 bede på nord-vestsiden af huset.


Disse 3 typer er pt. i mine overvejselser:

- Endless Summer
- Blaumeise
- Mousmee

Resultatet skal helst være hen af lilla/blå farver, men sart rosa som vist nedenfor kan nu også gå an.De skal også blive MIN. 1 meter høje. Og selvfølgelig være hårdføre så vi kan have glæde af dem i mange år :o)

Nedenstående billede er fra http://baghavelaagen.blogspot.dk/ som desværre ikke kender sorten, men helt fantastisk smuk er den da.


Har du erfaringer med nogle af ovenstående eller anden du vil anbefale, så hører jeg meget gerne fra dig.

8. april 2013
Jeg har haft kontakt til min lokale planteskole, Spørring Planteskole, som mener ovenstående er en Hydrangea Bouget rose. Så kan du selv google lidt på den og vurdere om du er enig. Han siger det er en af de mest hårdføre og at den, som nævnt, vokser rimeligt kraftigt :o)

1 kommentar:

  1. Hej Jeanne,
    Velkommen i haveblog-land.
    Hortensia er skønne. Hvis du vil hvilken sort det er, så send en besked til Lene "Bag havelågen".
    Hortensia skal være i jord med sur ph for at give blå farve. Du kan sagtens plante dem i almindelig jord for så at tilføre evt. alun.
    spørg på planteskolen. Hortensiaer skal aldrig klippes ned her om foråret. De blomstrer på skud fra sidste år.
    kh Anne

    SvarSlet